NOWOŚCI NA 2010 ROK

 

opracowanie własne na podstawie www.harley-davidson.com - tam znajdziesz tez zdjęcia opisywanych modeli.

 

Rodzina Sportster®:

Sportster® XR1200X™ FORTY EIGHT™ jest modyfikacją modelu XR1200™. Ma bardziej mroczną charakterystykę niż pierwowzór. Czarny silnik, matowe błotniki i zbiornik, boczne mocowanie tablicy, lusterka mocowane pod kierownicą oraz grubsze koło przednie nadają mu bardziej drapieżnego wyglądu. Niewątpliwie ciekawostką są zastosowane z tyłu kierunkowskazy mające jednocześnie funkcję światła mijania oraz stopu. Zastosowano także zawieszenie Showa typu piggyback.

 

Rodzina Dyna: 

Dyna® Wide Glide® , znana sprzed kilku lat wersja Wide Glide® zyskała świeższy wygląd jednocześnie zachowując stylistykę klasycznego choppera. Czarny silnik nieoczekiwanie dostał chromowane dekielki rocker i derby cover. Wrażenie robi też wydech nazwany "Tommy Gun" typu 2-1-2. Zmieniła się też stylistyka błotników, tylny błotnik jest ścięty w odróżnieniu od kaczego kuperka pierwowzoru. Zachowano natomiast szerokie półki przedniego zwieszenia i szeroki zbiornik (który dostał ładny medalion w kształcie logo HD). Fabryka zaopatrzyła także motocykl w mocowanie tablicy na boku motocykla powszechnie stosowane w customach. Motocykl otrzymał także rurowe oparcie pasażera raczej przydatne jako uchwyt oraz kierunkowskazy będące jednocześnie światłem mijania i stopem. Niewątpliwą zaletą jest zastosowanie zębatki ze skośnymi zębami 5tego biegu (helical-cut 5th gear) zarówno dla wyciszenia pracy skrzyni jak i dla gładszej jej pracy.

 

Rodzina Softail: 

Fat Boy® LO , model z serii Dark Custom, pokryty jest matową czernią oraz satynowym chromem. W pierwszej chwili rzucają się w oczy satynowe wydechy mocno oddzielające się od czarnych osłon rur. W nowej stylizacji tego kultowego modelu zastosowano podłogi w stylu retro - oczywiście czarne. Czarne też są szklanki zawieszenia oraz obudowy półek a także lampa przednia. Zbiornik zyskał nowy wzór medalionu. Zamontowano także kierownicę 1,25" z wpuszczanymi kablami do środka. Także i w tym modelu niewątpliwą zaletą jest zastosowanie zębatki ze skośnymi zębami 5tego biegu zarówno dla wyciszenia pracy skrzyni jak i dla gładszej jej pracy.

 

Rodzina Touring:

Road Glide® Custom , kolejne wcielenie popularnej "Elki". Najbardziej charakterystyczną cechą tego modelu jest mała, nieco kanciasta owiewka wyposażona w dwie okrągłe lampy i krótka przyciemnianą szybkę. Klamry zapinające boczne kufry są w kolorze nadwozia. Wydech  typu 2 in 1 dokancza trochę nietypową stylistykę tego modelu. Oczywiście jak wszystkie modele 2010 z silnikiem TC otrzymał helical-cut 5th gear. Dodatkowo Fabryka przewidziała wózek boczny do tego modelu :)

 

Electra Glide® Ultra Limited , Jest to wypasiona wersja "Elki" zaopatrzona w silnik TC 103". Wersja trochę dla leniwych, po co ubierać standardowy motocykl w dodatki z katalogu jak można kupić już ubrany! Model wychodzi w dwubarwnej kolorystyce oraz posiada koła aluminiowe z 28 szprychami. Ma też w standardzie podgrzewane manetki, kufer wyposażony w źródło zasilania, wydechy 2-1-2, helical-cht 5th gear oraz także przewidziano do niego wózek boczny.

 

Street Glide® Trike , idąc za ciosem Fabryka wprowadziła kolejną trójkołówkę, szkoda tylko, że nie wysiliła się,  i tym razem za bazę trike posłużył po prostu model Street Glide®.

 

Rodzina VRSC:

brak nowości...

 

 

 

NOWOŚCI NA 2009 ROK

 

Rodzina Sportster®:

Sportster® IRON 883™, ten model z serii Dark Custom jest odpowiedzią na ogólnoświatowy trend „odchramiania i czernienia” motocykli. Motocykl odbiega nieco linią od klasycznych modeli tej rodziny. Posiada błotnik krótki, stylizowany jak w bobberze, który chowa pod sobą mała lampkę. Wszystko co się dało pomalować na czarno zostało pomalowane, wyjątkiem są wydechy oraz nieliczne elementy osprzętu, które pozostawiono w chromie dla lepszego kontrastu. Ciekawostką są gumy ochronne na przednim zawieszeniu. Sporciak oczywiście  pozostał wierny idei siedzenia typu solo, które w połączeniu z nową kierownicą i umiejscowieniem podnóżków sprawia że kierowca siedzi w bardziej sportowej pozycji niż na klasycznym motocyklu.  

Sportster® XR1200™, historia modelu sięga lat 70-tych XX wieku. Pierwowzorem XR1200™ był wyścigowy model XR750. Tak jak swój poprzednik XR ma sportową duszę i wygląd. Silnik ma dużo większy stopień sprężania niż przeciętny Sporciak co zaowocowało ok. 90 KM i momentem obrotowym ok. 100 Nm. Niewątpliwie ciekawie prezentuje się sylwetka motocykla - typowo wyścigowy tył, podnóżki cofnięte, wydech 2-1-2 oraz co ciekawe przednie zawieszenie o średnicy rur 43mm sprawiają że motocykl mocno odróżnia się od pozostałych modeli z tej rodziny.

 

Rodzina Softail: 

Cross Bones™, niewątpliwie jest odpowiedzią Fabryki na trendy w customizingu nawiązujące do motocykli z lat 50tych XX wieku. Przednie zawieszenie typu Springer, tylny błotnik typu bobtail, bardzo wysoka kierownica, "grube" koła stwarzają że ten bobber prezentuje się naprawdę imponująco.  

 

Rodzina Touring:

Tri Glide™ Ultra Classic®, nareszcie długo oczekiwana fabryczna traja na bazie Electry. Zastosowano w niej dyfer do przenoszenia napędu, co jest nowością w stajni H-D. Nie licząc modelu XA z lat 40-tych jest to jedyny model z tak rozwiązanym napędem. W motocyklu zamontowano silnik o pojemności 103" oraz zastosowano wsteczny bieg. Trajkę tą odróżnia fakt, że maszyna ta wygląda jakby do motocykla po prostu doczepiono dwa tylne koła a nie tak jak w przypadku typowych trajek do samochodu przód motocykla.

 

Rodzina VRSC:

Muscle, kolejny ciekawy design motocykla. V-Rod ten w blizej nieokreślony sposób może kojarzyć się z najnowszym V-maxem. Silnik o pojemności 1250 ccm generuje ok. 122 KM. Układ wydechowy rozchodzi się na obie strony. Motocykl wygląda dość masywnie i agresywnie. Tylna lampę schowano pod obniżonym błotnikiem. Wszystkie elementy karoserii różnią się od pozostałych modeli z tej rodziny. Nawet zegary i kierownica są inne.

 

 

 

opracowanie na podstawie www.harley-davidson.com